امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۲۵ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۴۶۹۷

قیمت دلار در صرافی ملی ایران چند؟ قیمت دلار نوسان دارد. قیمت دلار اندکی افزایش یافت. نتایج مذاکرات برجامی تاثیری بر قیمت دلار خواهد داشت؟. جدیدترین قیمت دلار را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (هشتم مرداد ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۲۵ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۴۳ تومان به فروش می‌رسد.

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.825
یورو 

28.743

پوند انگلیس 38.911
لیر ترکیه  1.800
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 535

افزایش قیمت دلار آزاد و صرافی ملی

قیمت‌ دلار امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، امروز روندی با ثبات اما اندکی افزایشی دارد و تغییر چندانی نسبت به روز پنجشنبه نداشته است. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار دلار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۷۸۲۵ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند با ثبات همراه با اندکی افزایش دارد. نرخ ارز آمریکایی در روزهای گذشته در مواقعی در حال حرکت به سمت کانال‌های بالاتر بود اما از روز پنجشنبه اندکی عقب‌نشینی کرده است. امروز تغییر چندانی در بازار دیده نشد. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۲۸۰ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۱ افزایش به ۲۷۶۸۷ تومان رسیده است.

سامانه سنا نیز قیمت آن را با کاهش نسبت به روز گذشته برای فروش ۲۷۸۲۵ تومان اعلام کرده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار افزایشی بود.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه ارسال شده است.

اخباری که از مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود بسیار متناقض است، گروهی از اخبار از شکست مذاکرات و پایان آن خبر می‌دهد، اما بر اساس اخبار دیگر، متن توافق نهایی است و فقط تصمیم ایران باقیمانده است.

به نظر می‌رسد که توافق در مذاکرات هسته‌ای، هم خیلی دور است و هم خیلی نزدیک. دو روز قبل بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌‌‌تایمز اعلام کرد «فرصت برای مصالحه‌‌‌های بیشتر بر سر مسائل مهم، به پایان رسیده است.» خبری که بسیاری آن را به معنای پایان مذاکرات و شکست آن دانستند.

قیمت دلار در انتظار مذاکرات

قیمت دلار گوش به زنگ اخبار برجام است چون مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده نرخ ارز حداقل در کوتاه‌مدت اخبار سیاسی است که منتشر می‌شود.

اما این تاثیرگذاری شکل خاصی پیدا کرده است. به این معنا که اخبار مثبت قیمت دلار را کاهش نمی‌دهد. اما اخبار منفی برجامی می‌تواند سیگنال افزایش قیمت به دلار بدهد و معامله‌گران را آماده خرید بیشتر کند.

کارشناسان اقتصادی هم معتقدند قیمت دلار اکنون تنها به اخبار سیاسی برجامی بستگی دارد. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، می‌توان امید داشت که قیمت دلار یکی دو کانال عقب بنشیند. اگرچه برخی از کارشناسان در این مورد هم با تردید نظر می‌دهند. آنها معتقدند قیمت دلار در یکی دو ماه گذشته مشغول کف‌سازی قیمتی بوده و قیمت آن به سادگی کاهش پیدا نمی‌کند.

قیمت دلار در صرافی ملی ایران | جدول قیمت دلار

اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آن زمان اکثریت کارشناسان بازار را صعودی پیش‌بینی می‌کنند مگر اینکه بانک مرکزی با ارزپاشی در بازار سعی در کنترل قیمت‌ها کند.

مطالعه متن کامل گزارش آماده‌باش در چهارراه استانبول پیشنهاد می‌شود.

پیش ‌بینی‌ ها از قیمت دلار

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی معتقد است، قیمت دلار در کوتاه‌مدت احتمالا نوسان اندکی داشته باشد و تغییرات شدید کاهشی و افزایشی آنها به انتشار اخبار مثبت یا منفی در مورد برجام بستگی دارد.

به گفته او، اکنون قیمت‌ها در محدوده ثابتی گرفتار شده‌اند؛ در نتیجه کف‌های آنها فرصت خرید و سقف‌ها، فرصت فروش هستند.

پیش از این، علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفته بود: اکنون یکی از عوامل کنترل قیمت ارز در بازار آزاد یا توافقی، ارزپاشی بانک مرکزی است و ارتباطی با روند طبیعی بازار ندارد. بازارساز با روش کنترل عرضه و تقاضا، تنها به صورت موقت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند.

او افزود: سیاستگذار تا زمانی می‌تواند به سرکوب قیمتی ادامه دهد که منابع کافی را برای ارزپاشی در اختیار داشته باشد. نهایتا دو تا سه ماه دیگر چنین امکانی وجود دارد.

به گفته طباطبائی، اما در صورتی که همین روال ادامه یابد و مذاکرات هسته ای در هاله‌ای از ابهام باقی بماند، حتی اگر اندکی هم به سمت و سوی عدم توافق پیش رود، دولت قیمت دلار را با سیاست ارزپاشی پایین نگه می‌دارد.

اقتصادنیوز هم نوشت: برخی از بازیگران ارزی با توجه به روند قیمت دلار در هفته گذشته انتظار دارند که قیمت دلار در بازار امروز روند آرامی را تجربه کند با این حال عده ای دیگر می گفتند در صورت کاهش عرضه از سوی نهاد بازارساز ، نرخ دلار می‌تواند به مسیر صعودی بازگردد و یخ دلار آب شود.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

قیمت دلار ۶ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ کاهشی و قیمت طلا افزایشی بود. سکه نیز به مرز ۱۵ میلیون تومان نزدیک شد اما در نهایت از آن عقب‌ نشست. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر محسوسی نسبت به روز گذشته، ۲۷۷۹۸ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند کاهشی دارد. ارز آمریکایی که روز گذشته به سمت کانال جدید در حال حرکت بود، امروز اندکی عقب‌نشینی کرده است. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۳۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۰۷ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۱ کاهش به ۲۷۶۶۰ تومان رسیده است.

سامانه سنا نیز قیمت آن را با افزایش نسبت به روز گذشته برای فروش ۲۷۷۹۸ تومان اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۷۸۵ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته در همین ساعات افزایشی است.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. دیروز نرخ سکه تا ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیز داد و ستد می‌شد. در روزهای پیش از آن، نرخ سکه تا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان هم کاهش یافته بود.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ حدود ۵۰ هزار تومان از روز گذشته در همین ساعات کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱۷۴۳ دلار معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار کاهشی بود.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه ارسال شده است.

یک مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: مذاکرات برای حصول یک توافق جدید با ایران تقریبا کامل شده است اما این، مسئولیت ایران است که توافق را بپذیرد یا نه!

به نقل از ایسنا، برت مک گورک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا مدعی شده است، ایالات متحده باور ندارد که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر احیا شود.

این در حالی است که برخی دیگر از مقامات آمریکایی به‌طور مکرر ادعا می‌کنند که توافق جدید با ایران روی میز قرار دارد و این جمهوری اسلامی است که باید تصمیم بگیرد این توافق را می‌پذیرد، یا نه.

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

او افزود: اگر آمریکا با واقع‌بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرف‌ها خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به متن ارائه شده اخیر از سوی بورل، تاکید کرد: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می‌کند (ایسنا).

قیمت دلار به چه سمتی می‌رود؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی معتقد است، قیمت دلار، طلا و سکه در کوتاه‌مدت احتمالا نوسان اندکی داشته باشد و تغییرات شدید کاهشی و افزایشی آنها به انتشار اخبار مثبت یا منفی در مورد برجام بستگی دارد.

به گفته او، اکنون قیمت‌ها در محدوده ثابتی گرفتار شده‌اند؛ در نتیجه کف‌های آنها فرصت خرید و سقف‌ها، فرصت فروش هستند.

پیش از این، علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفته بود: اکنون یکی از عوامل کنترل قیمت ارز در بازار آزاد یا توافقی، ارزپاشی بانک مرکزی است و ارتباطی با روند طبیعی بازار ندارد. بازارساز با روش کنترل عرضه و تقاضا، تنها به صورت موقت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند.

او افزود: سیاستگذار تا زمانی می‌تواند به سرکوب قیمتی ادامه دهد که منابع کافی را برای ارزپاشی در اختیار داشته باشد. نهایتا دو تا سه ماه دیگر چنین امکانی وجود دارد.

به گفته طباطبائی، اما در صورتی که همین روال ادامه یابد و مذاکرات هسته ای در هاله‌ای از ابهام باقی بماند، حتی اگر اندکی هم به سمت و سوی عدم توافق پیش رود، دولت قیمت دلار را با سیاست ارزپاشی پایین نگه می‌دارد.

این کارشناس در مورد قیمت طلا و سکه نیز گفت: قیمت جهانی طلا احتمالا تا اوایل سال ۲۰۲۳ که مصادف با اوایل دی سال جاری است، دیگر ریزش سنگینی را تجربه نکند. پیش‌بینی می‌شود طلا در میان‌مدت، به خاطر تعدیل نسبی سیاست‌های انقباضی آمریکا، صعود مجددی را تجربه کند. اما در درازمدت روند طلای جهانی احتمالا نزولی خواهد بود.

او بیان می‌کند: اگر اتفاق عجیبی در بازار ارز کشور رخ ندهد و سیاست کنترل قیمتی ادامه یابد، احتمالا در میان‌مدت طلای داخلی نیز از نوسانات اونس پیروی می‌کند. به گونه‌ای که پس از ریزشی اندک، به صورت موقت در چند ماه آینده روند صعودی به خود بگیرد. اما در صورتی که اخبار منفی از مذاکرات، قیمت دلار را صعودی کند، سناریو ممکن است به صورت کامل عوض شود.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

قیمت دلار به تماشای برجام نشست

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار امروز پنجشنبه ۶ مرداد به تماشای برجام نشست و سکه‌بازان هم تا کانال ۱۵ میلیون تومان پیشروی کردند اما در نهایت این خاکریز را از دست دادند.

ارزش ذاتی سکه امروز بالای مرز ۱۳ میلیون تومان بود و حباب سکه هم تا ۱۴ درصد عقب نشینی کرد. نرخ دلار نیز امروز تقریبا ۷۰ تومان از دیروز پایین‌تر به فروش رسید. اسکناس آمریکایی در بازار هرات هم قفل شد و نسبت به دیروز افت و خیز خاصی را تجربه نکرد. فاصله قیمت دلار در تهران و هرات به تقریبا ۱۰۰ تومان است.

به نظر می‌رسد سیاست‌های جدید ارزی از سوی نهاد بازارساز و افزایش حجم عرضه با نرخ توافقی باعث شده که بازار آزاد کم رمق شود. البته از بازار همسایه هم امروز فرمان افت و خیزی به تهران صادر نشد.

معامله‌گران با سیگنال‌های ضد و نقیض برجامی هم جوانب احتیاط را در نظر گرفتند و بیشتر نظاره‌گر بازار شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها